Rongid ligipääsetavaks

  Alla  
Mare Abner 19.Nov.2005. 18:59  
Tere kõigile!
Anneli tegi väga huvitava ettepaneku, kuidas liikumispuudega ja ratastoolis inimene saaks paremini rongi peale. Kutsun teid kõiki avaldama oma arvamust. Külli, mis Sa arvad, ehk me peaksime tegema ametliku kirja Raudteeametile ja panema alla oma ühingute nimed (ELS, EPNÜ, ELIL jne.)

Siin on siis Anneli kiri:

Lugupeetud Eesti Raudtee juhtkond

Anneli Pappel
Piiri 1a – 9
Keila 76610
Tel. 534 70 509

Avaldus
Pöördun Teie poole liikumispuudega inimeste nimel.
Olen ratastooli kasutaja Keilast. Ühistrantpordina kasutan ka elektriraudteed Tallinna sõiduks ja tagasi.
Nagu teate, et rongi ja perrooni vahel ohtlik vahe, mille ületamine on keeruline liikumispuudega inimestele, vanuritele ja beebivankritega emadele.
Selleks et oleks turvalisem rongi siseneda ja väljuda, oleks meil järgmine lahendus.
Kas oleks võimalik paigaldada rongidesse kaldtee, mis on abivahendina olemas.


Minu poolt aga teile kõigile julgust avaldada oma arvamust
Mare Abner
Külli 19.Nov.2005. 20:19  
Jah, see on hea mõte.
Olen rääkinud elektriraudtee juhtkonnast müügi- ja arendusdirektori Kuldar Väärsiga, kes oli täiesti kaasamõtlev. Tema sõnul on probleem eelkõige töökorralduses - millistele rongidele kaldtee muretseda (sest korraga kõigile ei ole võimalik). Kelle töökohustus hakkab olema seda peatustes, kus on näha vastavaid reisijaid, paigutada ja üles tõsta.

Ma olen Sinuga sama meelt, et ühingute ühine kiri on mõjuvam kui ainult meie oma. Nii et, teeme ära.
Kuna Anneli originaalkiri on minu käes ja ühel lehel ka meie inimeste kogutud allkirjad, siis nüüd oleks aeg tekitada selline lisaleht, kuhu kirjutada ühingu nimi ja näiteks juhataja või esindaja kirjutab alla.
Minu meelest võiks Anneli alustada esmaspäeval Tallinna Kojas, kuna seal on palju ühinguid.
Anneli 19.Nov.2005. 23:49  
ma trükin siis selle välja ja võtan Tallinna kaasa. Kas selline tekst on piisav? Allkirjade kogumine tuleb siis ikkagi eraldi puhtale lehele või kuidas? Tänan koostöö eest ja ma vajan targemate tuge.
Jaan 20.Nov.2005. 15:27  
Ühineme Anneli üleskutsega L - Harju Epilepsia Ühing
Väike vigade parandus 20.Nov.2005. 16:46  
Avaldus

Olen ratastoolikasutaja Keilast ja pöördun Teie poole liikumispuudega inimeste nimel.
Kasutan elektriraudteed sõiduks Tallinna ja tagasi, kuid teadupärast on rongi ja perrooni vahel ohtlik vahe, mille ületamine on keeruline liikumispuudega inimestele, vanuritele ja lapsevankritega emadele.
Selleks, et oleks turvalisem rongi siseneda ja sealt väljuda, on meil välja pakkuda järgmine lahendus: Eesti Raudtee võiks paigaldada rongi uste juurde kaldteed, mis ulatuvad perroonini.

----------------

Mulle tundub, et pöördumise all peaks olema Eesti Raudtee aadress ja kontaktinfo, Anneli omad ja ta nimi võiks olla kirja lõpus.
Mare Abner 20.Nov.2005. 17:12  
Olen nõus kirjaga, ainult et ehk peaks lõpus olema midagi sarnast:
Ühineme Anneli üleskutsega!
Eesti Liikumispuudega Inimeste Liit
Eesti Lihashaigete Selts
Eesti Puuetega Naiste Ühing
L-Harju Epilepsia Ühing ine

Iga ühingu/liidu kuures võiks olla esindaja allkiri.
Anneli 20.Nov.2005. 18:35  
Andsin Aulile üle, ehk aitab ka nö kampa kokku lüüa, oleks hea kui me kõik teaks kuidas see aktsioon kulgeb. Mõtlen praegu Küllit Maret Aulit ja teised kes sellest huvitatud on. mina ka...
Loomulikult tuleb ühingute allkirjad alla, vb hoopis üleskutse elili poolt. Eks näis, kuidas välja kukub.
Auli 28.Nov.2005. 21:24  
Head sõbrad,
arvan, et Anneli, Külli, Mare jt. ettepanek teha ühine pöördumine, on mõistlik. Et koguda kirja koostamiseks enam infot, panin täna liidu listi järgmise kirja. Lugege seda kui abipalvet teilegi!

Üha enam ratastoolikasutajaid üritavad vahemaid ületada elektrirongiga. Meie poole on pöördunud nii Keila kui muudelt suundadelt sõitjaid. Probleemid jagunevad laias laastus kaheks:
- pääs perroonilt rongi (puudub vahetükk - ei oska muud sõna välja mõelda - ohutuks sisenemiseks),
- pääs perroonile ja seal liikumine, mis tundub meile suuremakski takistuseks osutuvaks.

Küsimused kuuluvad eri firmade kompetentsi:
- Elektriraudtee ASi haldusalasse kuulub reisijate ohutu pääs perroonilt rongi ja vastupidi,
- Eesti Raudtee AS haldusalasse kuulub perroonide korrashoid, valgustatus, ilmselt ka libedustõrje talvel.

Pöördumise teeme mõlema firma poole. Vestluses Elektriraudtee liikluskorralduse juhiga arutasime võimalust, et vahetükk paigutada vähemalt n. esimese vaguni sisenemise juurde, kus siis vagunisaatja, märgates ratastoolis või abivahenditega liikuvat inimest, selle paika paneb ja pärast jälle kokku korjab. Loomulikult viitame siin kõigile liikumistakistusega inimestele - lapsevankrid, lapsed, vanurid jne. Ametnik pidas suureks takistuseks tasapindade erinevust perrooniti, aga see, ma arvan, on juba tehniline küsimus, mis on lahendatav.

Perroonidega on olukord nutusem, sest nende korda tegemine ja ligipääsetavaks muutmine on rahamahukas. Aga hakaku vähemalt kuskilt otsast pihta. Ennetades Eesti Raudtee poolset küsimust, peaksime ise olukorra n.ö. kaardistama: millisest suundadest on enim sõitjaid, kas on teada peatused, mis on meile eriti olulised, et kordategemist nendest alustada. Siin on mul vaja teie kõigi abi, kes te omate kogemusi sel teemal. Saatke mulle, palun, kõikvõimalikku teavet eri probleemide kohta raudteel!

Veel üks huvitav tähelepanek:
kui Edelaraudtee rongidega (diiselrongid) sõita, siis on tasuta sõit puudega lapsele ja sügava puudega täiskasvanule (vastavalt Ühistranspordi seadusele) + 50%-line soodustus ühele saatjale,
kui elektrirongiga sõita, siis tasuta sõit on loomulikult samadel alustel, aga saatjale soodustus puudub. Selles küsimuses peaks ka Elektriraudtee ASiga läbirääkimistesse asuma.

Kuna ma ise elektrirongiga pole sada aastat sõitnud, ei oma ma ka ülevaadet olukorrast. Et kirja koostada, peaks mul olema konkreetseid näiteid sinna lisada. Ootan neid teilt, head sõbrad! elil@elil.ee
Külli 29.Nov.2005. 1:15  
Kuna läheneb 03. detsember, puuetega inimeste päeva tähistamise üritus EPIKoja poolt, siis ma arvan, et just sel üritusel oleks sobiv teha avalik pöördumine nii Eleltriraudtee kui Eesti Raudtee juhtkonna poole ja samas koguda pöördumisele ühingute toetusallkirju.
Aadu 15.Jan.2014. 13:36  
Kas keegi on uue Elroni rongiga sõitnud?
Külli 22.Jan.2014. 22:41  
Mina olen, tavalise jalgsireisijana aga huvi pärast "multifunktsionaalses" vagunis. Selles invamärgiga vagunis on lisaks tasapinnalisusele väike platvorm, mis "sõidab" automaatselt välja ja katab vahemiku vaguni ja perrooni vahel (see vahemik võis olla umbes 10-15 cm). Tasapinnaline on sisenemine ka teistes vagunites. Küll aga järgneb peatselt vagunis sees tõus järgmisele kõrgusele ja on üsna kitsad vahekäigud.
Positiivse üllatusena oli väikesesse maakoha jaama tekkinud uus ooteplatvorm (endise asemel, kuhu tuli vastavalt viskuda meetrike alla või ronida samavõrra üles), ooteplatvormile pääses lisaks trepile ka metallvõre-kaldteed mööda.
Üsnagi küsitav tundus aga selle ala suurus vagunis, kuhu peaksid ideaalis mahtuma nii ratastoolikasutaja, lapsevankriga ema-isa, jalgrattur ja koeraomanik. Kui nad kõik samal ajal soovivad reisida, siis läheb ilmselt keeruliseks. Rääkimata sellest, kui igaüht oleks nii tükki kaks-kolm või enam.



Autor
Teate sisu
   

-- Teemade lehele --